Lipiec, 2012

Po Małopolsce

Sobota, 28 lipca 2012 · dodano: 17.08.2012 | Komentarze 0

28 lipca 2012 o 7 rano wyruszyłem samotnie z Krakowa na zaplanowaną parę dni wcześniej wyprawę z przewidzianym noclegiem pod namiotem nad Skawą w rejonie miejscowości Zembrzyce między Suchą Beskidzką a Wadowicami. Z Jaworzna na godzinę 12 miały dojechać(samochodem) 3 bliskie mi osoby :), z którymi to zamierzaliśmy rozbić się pod gołym niebem, zrobić pysznego grilla, popływać w rzece i oczywiście pograć na gitarach przy zachodzie słońca. KRAKÓW-TYNIEC-SKAWINA-PRZYTKOWICE-ZEBRZYDOWICE-KALWARIA ZEBRZYDOWSKA-LANCKORONA-SKAWINKI-ZEMBRZYCE-SKAWCE-MUCHARZ-WADOWICE-KALWARIA-KRAKÓW. To w skrócie miejscowości, które udało mi się przejechać. Dłuższe przystanki udało mi się zrobić w Kalwarii(bardzo urocze miasto), Lanckoronie(podjazd do Zoo w Krakowie w porównaniu z podjazdem do Lanckorony to czysta przyjemność:D- ale na prawdę warto było) oraz Wadowicach. We znaki dała się pogodą, w pierwszą stronę ponad 30 stopni, natomiast podczas powrotu w Kalwarii dopadła mnie taka ulewa z silnym wiatrem, że chciało się płakać:P. Niestety taka aura towarzyszyła mi do samego końca. Przemoczony i wyziębiony ale szczęśliwy dojechałem do Krakowa biorąc gorącą kąpiel.

Kategoria Wycieczki

Zamek w Lipowcu

Niedziela, 15 lipca 2012 · dodano: 18.08.2012 | Komentarze 0

Około 8 km na południe od Chrzanowa, przy skrzyżowaniu dróg wojewódzkich nr 780 (Kraków -
Chełmek) i 781 (Chrzanów - Zator), znajdują się ruiny Zamku Lipowiec. Usytuowane są one na wysokim,
wapiennym wzniesieniu zachodniej części grzbietu Tenczyńskiego. Góra zamkowa o wysokości 362 m n.p.m.
piętrzy się nad wsią Babice i powstałym w roku 1973 w Wygiełzowie (dawniej Lipowcu) Nadwiślańskim
Parkiem Etnograficznym.
Dnia 15 lipca tj. Niedziela wyjechałem z kumplem ze studiów na przejażdzkę rowerową. Wyruszyliśmy z Krakowa z Woli Justowskiej bez konkretnych planów. Pojechaliśmy w strone Kryspinowa i gdy zobaczyłem znak 28 km do Babic, które są sentymentalnym dla mnie miejscem odrazu tam popedałowaliśmy. Z krakowa równe 40 km za zamek w Lipowcu, czyli cała traska liczyła 80 km. Pare razy już byłem na tym zamku lecz jadąc z Jaworzna, wtedy przez Chrzanów potem Płazę traska w jedną strone liczyła 27 km.Wyjechaliśmy o godzinie 10 rano a wróciliśmy o 15 z godzinną przerwą na posiłek i zwiedzanie zamku(makrela z Lidla dała rady). Pogoda dopisała a droga była dość wymagająca rzadko był teren prosty, albo były mocne podjazdy albo mocne zjazdy. Mimo to bardzo przyjemnie się jechało 80 km w 3,58h jazdy daje średnią 20 km/h czyli nieźle jak na taki teren.