Dzień 1 - Bla Bla Car

Środa, 23 lipca 2014 · dodano: 23.09.2014 | Komentarze 2

„Wpłynąłem na suchego przestwór oceanu...”
Brak umiejętności pisania relacji nie pomaga w ich tworzeniu. A więc wracam po przerwie i symboliczne pierwsze tegoroczne rozbicie namiotu mam już za sobą. Znów śpię na łonie natury, dokładniej w lesie przy drodze prowadzącej do miejscowości Murguia. Ale od początku... Pierwszy raz skorzystałem z serwisu BlaBlaCar i znalazłem na nim rodzinę Ukraińską jadącą z okolic Żytomierza aż do Coimbry w Portugalii. Mnie udało się zabrać z Krakowa do miast Vitoria Gasteiz nieopodal Bilbao na północy Hiszpanii. Nie odmówię sobie, żeby na chwilę wgłębić się w temat... Samochód 9-osobowy, Volkswagen Transporter T5. Margarita – 22 letnia Ukrainka, studiująca w Zielonej Górze, Teściowie Margarity oraz jakiś młody chłopak jadący do Karslue. Kłopoty na granicy Ukraińskiej i zamiast 15 wyruszamy z Krakowa dopiero o 21. Jedziemy do Katowic po Marka i Roberta, którzy handlują traktorami na przetargach we Francji. Musiałbym godzinami pisać jacy dziwni to goście, ale daruję sobie ;) W Karslue wysiada młody Ukrainiec a zamiast niego wsiada Sani z Indii, który studiuję w Niemczech a jego angielski był mieszanką składającą się z 75% języka niemieckiego, 10 % hinduskiego i 15% języka angielskiego, więc naprawdę ciężko było się z nim spotkać. Około 42 godzin spędzonych w aucie, jestem zmęczony a planowałem jeszcze coś wykręcić w stronę Bilbao. Z 45 km, które zrobiłem przez resztę dnia, może 15 km było w stronę Bilbao, reszta to zwiedzanie Vitori Gasteiz i sporo błądzenia. Fakt, że w ogóle udało mi się zrobić te 15 km w dobrym kierunku zawdzięczam młodej Hiszpance, która spytała czy nie potrzebuję pomocy gdy stałem z otwartą mapą, starszemu panu i młodemu Hiszpanowi. Starszy pan o dziwo najlepiej z całej trójki posługiwał się angielszczyzną, młody Hiszpan prawie wcale więc mówił po hiszpańsku do swojego smartfona a ten tłumaczył to na język angielski – przydatna rzecz. W tegoroczną podróż wybrałem się samotnie...

żółty Volkswagen T5, Margarita, Teść Białorusin i Hindus Sani ;) już w Vitoria Gasteiz