Dzień 14 - Ostro na kole ruska

Wtorek, 5 sierpnia 2014 · dodano: 25.09.2014 | Komentarze 0

19:58 – jesteśmy jakieś 50-55 km od Lizbony. Ciężki gorący dzień i spory dystans. Dymitrij ma dobry rower na długie dystanse, koła 28 cali, 1,5 cm grubość opony i przełożenia w piaście. Podobny rower miał Mark Beaumont, który pobił rekord i objechał świat w niecałe 200 dni. Zastanawiam się dziś cały dzień czy jutro jechać z ruskiem do Lizbony, wziąć noc w hostelu, pooglądać miasto w nocy czy jechać na zachód od Lizbony przy samym oceanie i pojechać na najdalej wysunięty na zachód punkt Europy, posiedzieć trochę, poczytać na spokojnie, bo ostatnie 3 dni są gonitwą. Z jednej strony dobrze bo nadrobiłem trochę słaby początek, a z drugiej strony nie chce się śpieszyć … Dzisiaj bardziej w głąb lądu, dużo wielkich pól uprawnych, ładny zamek w Obidos i ciekawe miasto Nazare. Portugalia przypomina mi klimatem bardzo Rumunię, którą wspominam bardzo pozytywnie z zeszłorocznej wyprawy (patrz wyprawa Grecja+Bałkany 2013). Kolejny raz załapałem się na kolację, z pełnym żołądkiem mogę iść przespać kwestia jutrzejszej trasy, nie lubię stolic państw europejskich, tam wszystko jest wysokie, szybkie, za szybkie. Dzisiaj też debiut w krzakach po 14 dniach