Dzień 45 - TORINO ME GUSTA !

Piątek, 5 września 2014 · dodano: 01.10.2014 | Komentarze 0

19:14 – zdecydowałem się skończyć jazdę godzinę wcześniej niż zwykle, chce ogarnąć mapę północno-wschodnich Włoch, która nabyłem w księgarni w Turynie. Dzień zacząłem bardzo wcześnie, o 6:55 korba już się kręciła, godzina 9 i 40 kilometrów na liczniku i oto znak Lidl poprawił mi już dobry humor. Zakupy, słodkości, lody, makarony, sosy i drugie śniadanie. Profil trasy bardzo płaski, więc kilometry wchodzą gładko. Pierwszy raz dziś założyłem długie spodnie rowerowe, w nocy przemarzłem mocno, rano 7 stopni więc chwilę po starcie zrobiłem sobie przerwę w kawiarence pijąc podwójne espresso i zjadając kawałek ciasta na rozgrzanie. O 12 wjeżdżam do centrum Turynu, 3,5 godziny pojeździłem po uliczkach tego miasta i jestem zachwycony i zauroczony tym miastem jak również klimatem Włoch. Bardzo uprzejma pani w informacji długo zachęcała, że pięknie to tu to tam. Gdy później spytałem, jak wyjechać w kierunku San Mauro, wyciągnęła telefon i zadzwoniła do jakiejś koleżanki rowerzystki, która po angielsku tłumaczyła mi jak będzie mi najlepiej wyjechać z miasta omijając obwodnice ;) Co za uprzejmość :) ...Godzinę później ta sama pani z informacji, spotkała mnie siedzącego na ławce, podjechała rowerem i spytała czy aby na pewno wszystko okej... Generalnie sporo ludzi się uśmiecha, dopytuje, mówi bravo, bardzo miłe gesty. W międzyczasie byłem w księgarni, bardzo miła obsługa i dobre zaopatrzenie więc kupuję kolejną dobrą mapę Michelin „Italia Nord-Est”, także aż do Triglavskiego parku narodowego w Słowenii mogę śmiało jechać. Zazdroszczę Elenie, że mogła studiować w Turynie rok z programu Erazmus...

miniaturka amstaffa i śmieszna właścicielka włoszka

w użyciu kartki z atlasu sklejane przez super właściciela stacji :)