Dzień 51 – 4 alpejskie przełęcze, kto da więcej ?

Czwartek, 11 września 2014 · dodano: 02.10.2014 | Komentarze 0

20:18 – dzisiaj nieprawdopodobny dzień spędzony w dolomitach, zdobyte 4 przełęcze i wspomnienia na całe życie …
Rano start 7:30, zimno 7 stopni, mokro wszędzie, więc 13 kilometrów wspinaczki na Passo di Costalunga 1745 m dobrze mi zrobiło. Na wysokości ponad 1500 m było piękne jezioro Lago di Carreza. Na pierwszej przełęczy byłem o 10, potem zjechałem około 20 kilometrów do mieściny Canzei, skąd zacząłem 14 kilometrowy podjazd na Passo Pordoi 2239 m. Jazda szła w miarę ładnie, na drugiej przełęczy jestem parę minut po 13. Potem znowu 20 kilometrów zjazdu do miasteczka Andraz i 12 kilometrów wspinaczki na Passo di Falzarego 2105 m. Na trzeciej przełęczy jestem o 16:15 i widzę znak, który mówi mi, że w lewo za 2 kilometry jest przełęcz Passo di Valparola 2192 m. Patrzę na mapę i faktycznie, decyduje się podjechać jeszcze 2000 metrów bo pewnie więcej tutaj nie wrócę. I tak zdobyłem 4 przełęcze jednego dnia, robiąc spore przewyższenie...
Po ostatniej przełęczy już tylko zjazd, najpierw 16 kilometrów do miasta Cortina, a potem dalej w dół drogą S 51. Zbliżam się do Słowenii dużymi krokami, z mapy wynika, że mam do granicy jakieś 130 kilometrów, więc prawdopodobnie jutro albo przekroczę granicę, albo będę nocował tuż przy niej. Z każdej zdobytej przełęczy udaje mi się zebrać naklejki na ramę. Obecnie na ramie znajduje się 6 naklejek z kolejno zdobywanymi przełęczami:
1 – Gavia
2 – Stelvio
3 – Costalunga
4 – Pordoi
5 – Falzarego
6 – Valparola
I tak powoli kończę etap włoski, w większości spędzony w pięknych górach, lecz również w pięknych miastach jak Turyn czy Mediolan. 9 dni we Włoszech zapamiętam wspaniale, bo Włochy to wspaniały kraj, super ludzie, piękne miasta i miasteczka, piękne góry. Włochy śmiało mogłyby konkurować z Hiszpanią w moim rankingu, gdybym pobył tu tak długo jak w Hiszpanii gdzie spędziłem miesiąc. Ale II miejsce pewne :)
Robię zakupy na wieczór dogadzając sobie dwoma piwkami z Oktoberfestu, pringelsami, 8 parówkami i 6 bułeczkami z ziarnem. Hardcore day, Papatki :)
piękne jezioro...

pierwsza przełęcz

Dolomity

druga przełęcz

trzecia przełęcz
czwarta przełęcz

szczęśliwy .....

naklejki na pamiątkę !!!!!!! i ładny profil na mapie się stworzył :)