Dzień 31 - Republika Hrvatska - Osijek

Czwartek, 15 sierpnia 2013 · dodano: 24.10.2013 | Komentarze 0

Noce, a zwłaszcza poranki są coraz chłodniejsze dlatego śpi się lepiej i ciężej zebrać się z „łóżka”. Dzisiaj w planach nie było kompletnie nic, generalnie kierowaliśmy się w kierunki Osijek rozważając czy będziemy tam wjeżdżać. Droga dzisiaj zupełnie płaska dlatego kilometry wpadają gładko. Poza zakupami w Lidlu, a potem w Kauflandzie nic się nie działo. Pod Lidlem w trakcie II śniadania Tomek patrzy na mapę i rzuca propozycję żeby zahaczyć jeszcze o Serbię ponieważ jest taka możliwość i nie nadłoży nam to drogi. Ja przyjmuję propozycję bardzo pozytywnie, Paweł też. Co prawda przejeżdżamy tam jakieś 20 km ale zawsze coś łykniemy na zachęte żeby wrócić do tego kraju. Tym samym nasz dorobek powiększy się do 12 państw na trasie. O 15 20 wjeżdżając do Osijek mamy 115 km na liczniku, więc jest to dystans pozwalający na całkowity luz. Miasto okazuje się być super klimatyczne, genialna kładka pieszo – rowerowa przez rzekę, ścieżki dla bikerów i strasznie dużo ludzi jeżdżących na rowerach w każdym wieku. Być może to za sprawą 3 dniowego festiwalu, który odbywa się tu co roku jak mówi mi jeden Chorwat, gdy go spytałem co się tutaj dzieję. Dzisiaj był pokaz deskorolkowców na rampach,a wieczorem koncert. Dzisiaj ma być muzyka elektroniczna, jutro RAP, pojutrze Punk Rock. Gdybym był tutaj w sobotę, na pewno nie opuścił bym koncertu. Chciałem wejść pooglądać konkurs na rampie lecz nim się zdecydowałem okazało się, że za 30 minut się kończy. Miasto płynie swoim tempem, bardzo dużo młodych ludzi. Bardzo fajna końcówka dnia, leżymy i słuchamy muzyki elektronicznej, chillout ...