Dzień 35 - Penetracja Barcelony + wieczorne Aeropuerto

Wtorek, 26 sierpnia 2014 · dodano: 29.09.2014 | Komentarze 0

Pobudka o 6:30 – bez budzika ! Prysznic, golenie i desayuno :) W 4 osobowym pokoju w nocy było bardzo duszno, zaraz po przebudzeniu na balkoniku napisałem relację z dnia 34. Do 11 musiałem się wymeldować, więc nie przedłużając o 10:30 oddałem klucz. Miałem cały dzień i chciałem objechać Barcelonę na tyle, na ile to możliwe. Z hostelu ruszyłem prostu do Parku Guell na wzgórzu, z której jest doskonały widok na miasto. Tam od 12 do 15 odpoczywałem w cieniu, ponieważ upał dawał ostro w kość. Bardzo dużo ludzi podchodziło, dosiadało się i zagadywało lub po prostu śmiało się z roweru z rejestracją. Dziś też przełamałem się w końcu do Niemców. Od Grandoli gdzie poznałem Daniela, do dziś gdzie porozmawiałem z dwoma rodzinami z Niemiec. Bardzo przyjemni ludzie, świetnie mówiący po angielsku, wyraźnie i płynnie. Potem mimo braku jakichkolwiek znaków, które mogły by mówić, że jestem z Polski, małżeństwo z Polski dostrzegło słowniczek hiszpańsko-polski ;) W porządku ludzie, mieszkający na co dzień w Londynie. Spotkałem również 3 sakwiarzy z Rumunii, którzy jechali przez Kraków i nocowali tam dzięki portalowi Warmshowers u Piotra Waksmundzkiego, którego kojarzę z portali rowerowych. Mówili, że tylko w Polsce i Czechach im się udało znaleźć nocleg z warmshowers, więc fajnie, że Polska nie dała ciała ;) Poza Rumunami, również pogadałem chwilę z dwoma Anglikami, którzy z Londynu przylecieli na 10 dni na festiwal w Benicasim, na którym byłem przejazdem.
Później odwiedziłem Palau Reial de Pedralbes, Camp Nou, Plaza Espania, Muzeum sztuki, Font magica de Montjuic, wieża de Calatrava, Estadio Olimpic, Ahella Olimpica, Teatr Grecki. Na pewno jest to piękne miasto, bez dwóch zdań !
Przed 20 dojeżdżam na lotnisko i czekam na Kota ;) Czekając na lotnisku, podjechał do mnie sakwiarz z Rosji w podeszłym wieku, któremu we Francji ukradli paszport i nie jest w stanie wrócić do kraju. Dostałem od niego czadową mapę Pirenejów w skali 1-150000. A jutro już na północ...
Adrian, Ja, Cornel
Cornel, Bogdan, Adrian, chłopy łącznie w 80 dni zrobiły prawie 9 tyś. km SZACUN !!!
żul żółw
widok z Parku Guella

W Krakowie nie mogliśmy się spotkać długo, więc w Barcelonie prościej :) czasy studiów, cała noc z kabanosami i wiśniówką z kubka Mango ;)