Wrzesień, 2014

Dzień 46 - Mediolan me gusta II

Sobota, 6 września 2014 · dodano: 01.10.2014 | Komentarze 0

19:54 – kolejny miły włoski dzień za mną. Rano nie mogłem się zebrać, 7:30 zacząłem zwijać śpiwór, wszystko mokre, zimno, mgła, nic nie widać. Kolejny dzień zaczynam w długich spodniach i kurtce, dopiero koło 9-10 mogę się przebrać w krótki zestaw. Pierwsze 25 kilometrów co miasta Vercelli robię w totalnym mleku, ledwo widziałem samochody jadące z na przeciwka. Mnóstwo pięknych żurawi na polach obok drogi zaczęło się wyłaniać z ustającą mgłą...
W Vercelli wraz z całym miasteczkiem robię sobotnie zakupy w tamtejszym markecie, 5 minut później znowu trafiam na Lidl, więc bez wahania wchodzę. Lidl jest według mnie najlepszą siecią sklepów, więc gdy tylko widzę szyld od razu bez wahania wchodzę, chociażby tylko po hit sezonu 2014 lód Gellati, który jest przepyszny, smakuje jak Magnum, a kosztuję 0,39 euro. Robię duże zapasy łakoci i jadę dalej. W Mediolanie jestem parę minut po 15, ponad 3 godziny tutaj spędzam. Strasznie duże miasto, trudniejsze do ogarnięcia niż Turyn. Przy teatrze na placu wysiaduje mnóstwo młodych rebelsów, ten fragment miasta wyglądał jakby każdego dnia była tu duża rewolucja...
Stojąc na skrzyżowaniu z mapą podjeżdża do mnie małżeństwo na rowerach miejskich z córeczką na bagażniku, i pytam czy potrzebuję pomocy. Powiedziałem, że tak drobnej pomocy potrzebuję, żeby wskazali mi jedną ulicę bo nie mogłem znaleźć na mapie. Suma sumarum poholowali mnie 5 kilometrów do wyjazdu z miasta, super mili ludzie. Lubię bardzo jak ktoś stara się pomóc, angielski jegomościa był słaby ale chęci wielkie, w połączeniu razem zadziałało świetnie. Przy wylocie z miasta ukradkiem oka zauważyłem napis VINYL CAFE, wróciłem 50 metrów i zamówiłem piwo, co prawda najdroższe w życiu, ale wnętrze i klimat miejsca wyjątkowy ;) Wszystko w antyfaszystowskim stylu, nieduże, ale zapadające w pamięć miejsce...
Rozbijam namiot tuż przy drodzę – spagetti, piwko, komary, mmm, dobranoc :)

adicts :))
Vinyl Cafe

pierwszy dzień w pracy :)

Route 2 815 321 - powered by www.bikemap.net

Dzień 45 - TORINO ME GUSTA !

Piątek, 5 września 2014 · dodano: 01.10.2014 | Komentarze 0

19:14 – zdecydowałem się skończyć jazdę godzinę wcześniej niż zwykle, chce ogarnąć mapę północno-wschodnich Włoch, która nabyłem w księgarni w Turynie. Dzień zacząłem bardzo wcześnie, o 6:55 korba już się kręciła, godzina 9 i 40 kilometrów na liczniku i oto znak Lidl poprawił mi już dobry humor. Zakupy, słodkości, lody, makarony, sosy i drugie śniadanie. Profil trasy bardzo płaski, więc kilometry wchodzą gładko. Pierwszy raz dziś założyłem długie spodnie rowerowe, w nocy przemarzłem mocno, rano 7 stopni więc chwilę po starcie zrobiłem sobie przerwę w kawiarence pijąc podwójne espresso i zjadając kawałek ciasta na rozgrzanie. O 12 wjeżdżam do centrum Turynu, 3,5 godziny pojeździłem po uliczkach tego miasta i jestem zachwycony i zauroczony tym miastem jak również klimatem Włoch. Bardzo uprzejma pani w informacji długo zachęcała, że pięknie to tu to tam. Gdy później spytałem, jak wyjechać w kierunku San Mauro, wyciągnęła telefon i zadzwoniła do jakiejś koleżanki rowerzystki, która po angielsku tłumaczyła mi jak będzie mi najlepiej wyjechać z miasta omijając obwodnice ;) Co za uprzejmość :) ...Godzinę później ta sama pani z informacji, spotkała mnie siedzącego na ławce, podjechała rowerem i spytała czy aby na pewno wszystko okej... Generalnie sporo ludzi się uśmiecha, dopytuje, mówi bravo, bardzo miłe gesty. W międzyczasie byłem w księgarni, bardzo miła obsługa i dobre zaopatrzenie więc kupuję kolejną dobrą mapę Michelin „Italia Nord-Est”, także aż do Triglavskiego parku narodowego w Słowenii mogę śmiało jechać. Zazdroszczę Elenie, że mogła studiować w Turynie rok z programu Erazmus...

miniaturka amstaffa i śmieszna właścicielka włoszka

w użyciu kartki z atlasu sklejane przez super właściciela stacji :)

Route 2 815 316 - powered by www.bikemap.net

Dzień 44 - O Mama Mia, he's Italliano :P !!!

Czwartek, 4 września 2014 · dodano: 30.09.2014 | Komentarze 0

17:30 – przerwa na spagetti, pierwsze we Włoszech, ponieważ 1,5 godziny temu przekroczyłem granicę Francja – Włochy przez tunel o długości 3 kilometry, przez który przewiózł mnie pewien Włoch swoim dostawczakiem. O zakazie przekraczania tunelu rowerem nie wiedziałem, dopiero 1,5 kilometra przed tunelem zatrzymał się Margarija, swoim białym wypasionym mercedesem i poinformował mnie o zakazie, i przedstawił 3 opcje:
1 – wrócić 25 kilometrów do miasta i wziąć pociąg
2 – przejechać górę szutrem z kamcorami, dodatkowe 8 kilometrów o nachyleniu 14 %
3 – złapać przed tunelem podwózkę
Oczywiście wybrałem skrzynię numer 3 :)
Margarija, śmieszny gość, pół Włoch, pół Francuz, pomógł w rozmowach z policją na górze, sam proponował spakować rower do jego merola, ale wiedziałem, że ubrudzę mu pół samochodu więc podziękowałem. Dał mi również numer do siebie w razie jakichś problemów (jechał do mamy do Cuneo).
Do tunelu dojechałem mają na liczniku 70 kilometrów, 50 z nich było podjazdem, do granicy naprawdę było ciężko...
Niektóre kraje mają coś takiego w sobie, że jest przyjemnie w nich przebywać, i czuje się to od razu. Myślę, że Włochy będą pozytywnym etapem mojej podróży, bo we Francji nie czułem się za rewelacyjnie ;)
Dzisiaj pierwszy raz podczas tej podróży mogę powiedzieć, że jestem syty i pojadłem. Półmisek rurek z sosem bolognese + 300 g rolady nadziewanej kremem czekoladowym + piwo włoskie zmiażdżyło system.
O 19:30 – zatrzymałem się na stacji, żeby spytać o mapę, właściciel powiedział, że nie ma ale, żeby zaczekać. Podszedł do swojego auta i zaczął grzebać po schowkach, znalazł atlas europy bindowany w skali 1:350000 i zaczął wyrywać strony, które potrzebowałem, przyniósł taśmę i zaczął sklejać kartki :) Więc do Mediolanu mogę jechać spokojnie. Gdy już skleił mapę, zaprosił mnie do środka na piwko, posiedzieliśmy 20 minut i próbowaliśmy pogadać, włoski ma wiele podobieństw do hiszpańskiego. Super gość, wszystkim siedzącym ludziom na stacji w barze mówił, że z Polski przyjechałem i że już prawie 5 tysięcy kilometrów, żona jego mi gratulowała, BRAVO ;) Żałuje, że zapomniałem zrobić zdjęcia ;) Podoba mi się tutaj bardzo póki co, czuję ten sam luz co w Hiszpanii...

i interesujący profil dzisiejszego dnia...

Route 2 814 422 - powered by www.bikemap.net

Dzień 43 - Cannes - Nice - Monaco

Środa, 3 września 2014 · dodano: 30.09.2014 | Komentarze 0

20:50 – rozłożyłem namiot po ciemku przy serpentynie do Castillion. Dzisiaj ostro, wczesny start i w południe 75 kilometrów na liczniku. Byłem nastawiony na spory dystans, ale że uda się dojechać do Menton i odbić na północ, to tylko mogłem pomarzyć. Udało się i nawet udało się zacząć podjeżdżać. Dzisiaj ostatni dzień wzdłuż wybrzeża, wjeżdżam już na dobre w głąb lądu, dlatego dziś w Cannes zaliczyłem super pływanie w morzu. W Nicei w parku ugotowałem makaron, a w Monaco jeździłem drogami w tunelu z rondami, niezły odjazd. A na koniec dnia spotkałem Węgra, mieszkającego we Francji, znanego z wyczynu przejścia o kulach 1300 km z północy na południe Francji http://www.joekals.com/associationjoekals.php  ...
fajnie usytuowane tory tramwajowe :) ...

ja i Joe, fajny gość http://www.joekals.com/associationjoekals.php

Route 2 814 416 - powered by www.bikemap.net

Dzień 42 - Żeli Papą

Wtorek, 2 września 2014 · dodano: 30.09.2014 | Komentarze 0

20:39 – kolejne cudowne miejsce na rozbicie namiotu. Dzisiaj od rana słabiutko, w południe miałem niecałe 18 kilometrów na liczniku, plażowanie z Rene się przedłużyło, ale nie ma tego złego co by … Pyszna lodowata kąpiel w morzu, a potem prysznic na plaży, znowu poczułem się jak nowo narodzony. Francja ma bardzo dużo ścieżek rowerowych prowadzących południem przy wybrzeżu. Jak ktoś myśli, że jazda południowym wybrzeżem Francji to bagietka z dżemem to się myli. Ileż to wzgórz trzeba objechać, ten tylko się dowie kto objedzie ;) Ale i tak mimo wszystko droga łatwa, nie chce się narażać na komentarze rowerzystów, którzy jeżdżą tylko w górach po przełęczach 3 tysiące metrów ;)
Dzień przyjemny, ciągle bardzo ciepło w ciągu dnia i przyjemnie chłodno rano i w nocy. Chciałbym wrócić na północ Hiszpanii, magiczny region i nie wiem czemu ale chyba chcę wyjechać z Francji dość szybko. Nie czuje się tutaj jakoś fenomenalnie, język francuski jest mi zupełni obcy, a Francuzi nie są skorzy do rozmów po angielsku. Z drugiej strony bardzo też chce już wjechać do Włoch, czemu ? Nie wiem ! A co z tą Polską ?, jeszcze chyba nie teraz :)

Rene podjeżdża wzgórze......
bociek ;) ...

ścieżki rowerowe po francusku ...
i tutaj, miazga prawda ??
miejsce noclegu

Route 2 814 409 - powered by www.bikemap.net

Dzień 41 - Marsylia z Rene

Poniedziałek, 1 września 2014 · dodano: 30.09.2014 | Komentarze 0

21:14 – namiot rozbity na wzgórzach Marsylii.
Dzisiaj zacząłem wcześnie rano, od samego początku miałem ładny mocny wiatr w plecy, więc 30-35 km/h na prostej nawierzchni nie było problemem. Potem przeprawa promem, gdzie pracownik, młody Francuz dał sporo wskazówek jak dojechać do Marsylii omijając drogi szybkiego ruchu. Potem doświadczyłem paskudnego wiatru, który właściwie uniemożliwiał jazdę. Odcinek ten był pod kątem prostym do drogi, którą jechałem wcześniej, więc wiatr zaczął hulać z mojej lewej strony. Na dodatek był to jakiś rejon portowy i mnóstwo tirów mijających mnie powodowało, że prawie lądowałem w rowie, więc zrezygnowałem z jazdy i zacząłem spacer z rowerem. Odcinek 15 kilometrów zrobiłem w ponad dwie godziny. Mając 55 kilometrów na liczniku, koło 11 spotkałem sakwiarza z Niemiec Rene, spędziłem z nim resztę dnia. Kolejny bardzo pozytywny Niemiec spotkany na mojej drodze... w parku w Marsylii ugotowaliśmy obiad, odpoczęliśmy i wyruszyliśmy szukać noclegu na wzgórzach. Namioty rozbiliśmy już po ciemku, wypiliśmy po następnym piwie, pogadaliśmy do 22:30 i do spania.

Stadion Olympic Marsylia
sjesta w parku
miejsce noclegu (zdjęcie zrobione już rano)

coś się nie zgadza znacząco dystans z mapy i mojego licznika z tego dnia, ale jakieś pętle mi porobiło na bikemapie